May 1, 2012

Ukhuwah itu

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum...Salam juang buat ikhwah wa akhawat, jundulah-jundulah di jalan ini, semoga sentiasa teguh dalam mengharungi liku-liku kehidupan...

Satu titik pertemuan yang tidak dirancang...di sini, Kolej Matrikulasi Selangor..atau lebih tepat lagi, Surau As-Sufi Kolej Matrikulasi Selangor...

::takdir telah tertulis di sini::

::sepuluh jiwa satu hati::

Takdir kadang-kadang menemukan kita kepada sesuatu yang tidak diundang, menduga dalam bermacam ragam, memberi apa yang tidak dirancang, membuatkan kita mengalirkan titisan air mata kesedihan, dan takdir juga membuatkan kita terasa kehilangan, namun takdir memberi kita erti ukhuwah, menyulam erti kasih sayang, mengenali erti sebuah perhubungan, merasai erti kegembiraan, mengenali sebuah ketabahan dan memberi sebuah keakraban, dan memberi kita peluang menilai dalam ruang babak kehidupan...

"Sahabatku, aku juga rindu kamu. Bahkan tersangat rindu. Andai sahaja kamu tahu betapa aku rindu waktu kita dahulu. Andai sahaja kau tahu ada sahamnya kamu dalam setiap tadahan tanganku. Andai sahaja dapat aku memberitahumu. Ya! Aku sudah berubah. Malah sudah jauh berubah. Sedangkan kau masih di tempat yang sama setelah sekian lama.
Sahabatku, aku juga sepertimu. Seorang insan biasa, seorang hamba kepada Tuhannya. Aku ini tiada istimewanya. Aku hina. Banyak dosanya. Tidak terhitung jika mahu dikira setiap satunya. Aku punya pilihan. Aku pilih jalan ini. Aku pasti. Tidak akan pernah berpatah kembali. Tahu, kau juga punya pilihan. Tapi, pandangan kita berbeza. 
Andai sahaja dapat aku kongsi.
Sahabat, aku mahu kau tahu. Kau sentiasa ada dalam doaku. Aku mahu kau tahu. Yang aku sentiasa mendoakanmu untuk menemukan jalan terindah dalam hidupmu."
Asif jiddan ala kulli hal.....
::Semoga sentiasa dirahmati Allah::

No comments:

Post a Comment

[Click click]