Jun 22, 2012

Another New Life...

Assalamualaikum....

Hidup manusia memang panjang perjalanannya...makin lama kita hidup, makin banyak pengalaman dan makin banyak ujian yang kena kita hadapi..

Hidup penuh dengan ujian..dan ujian ini sebenarnya mengajar kita erti kehidupan yang sebenarnya...

Hidup ini sangat pendek kalau kita hitung dalam hitungan tahun, namun ianya amatlah bererti buat kita dalam hitungan amal..

Hari ini.., selepas setahun melalui rintangan, mehnah dan dugaan hidup di bumi matrikulasi, Allah uji dengan mencampakkan diri ini ke alam kampus, alam universiti..Alam baru yang sekali lagi akan menguji kekuatan iman kita..dikelilingi dengan kawan-kawan yang 'biasa-biasa'. Diri ini dirasakan terlalu asing bagi mereka..

"...orang yang menempuh perjalanan menuju Allah dan negeri akhirat, bahkan semua orang yang menempuh perjalanan, tidak akan sempurna perjalanannya dan tidak akan sampai kepada tujuannya kecuali dengan dua kekuatan, yakni kekuatan ilmu dan kekuatan amal." -Ibnu Qayyim-

Semoga diri ini diberi kekuatan untuk menempuh hidup di dunia baru dan diberi kemudahan untuk mengutip butir-butir mutiara ilmu di sini....we ♥ UPSI *tagline UPSI...*

::Masjid Kampus Sultan Azlan Syah, Universiti Pendidikan Sultan Idris::

No comments:

Post a Comment

[Click click]